Juniorafdeling i Lyngbygaard Golf

Velkommen til Lyngbygaard juniorafdeling

"Golf for alle juniorer uanset alder, niveau og handicap" Juniorafdelingen i Lyngbygaard tilbyder juniorgolf til både eliten og bredden. Vi har en velfungerende juniorgolfafdeling, som både udvikler de bedste spillere og fastholder de juniorgolfere, som bare vil spille golf og hygge sig på golfbanen.

Fra april til oktober er der juniortræning to gange ugentligt. Vi træner mandage og onsdage fra 17.00 – 19.00. Om mandagen træner samtlige juniorer sammen, således vi fastholder det sociale aspekt. Om onsdagen er træningen alders- og niveaudelt.

Fra ultimo oktober til ultimo marts træner vi en gang ugentligt. Træningen foregår udenfor uanset vejret. Ydermere træner vi i vinterhalvåret en lørdag hver måned indendørs i Aarhus golfarena i to timer.

Træningen ledes af Sebastian Damm Olesen, som selv er del af eliten i Lyngbygaard. For at tilrettelægge træningen får Sebastian faglig sparring af klubbens pro – Peter Krøyer.

Det er ligeledes Sebastian der afgører, hvornår man er klar til spil på den store bane, og derved får et dgu – nummer.

Selvom golf er en individuel sport, betyder det sociale meget for juniorafdelingen i Lyngbygaard. Derfor afholder vi hver måned en hyggeturnering, hvor både juniorer og forældre spiller ni huller og efterfølgende spiser i klubhuset. Ligeledes har vi hvert forår en træninglejr til Blokhus, hvor både juniorerne og eliten deltager. Træningslejren ligger i april.

Vi slutter altid sæsonen af med en overnatning i klubhuset, hvor både forældre og juniorer deltager. Her spiller vi natgolf og laver andre sjove golfagtige konkurrencer.

Det er ligeledes vigtigt for juniorafdelingen, at juniorerne kommer ud og spiller turneringer. Juniorafdelingen giver derfor et økonomisk tilskud til deltagelse i eksempelvis D – tour og ranglisteturneringer. Til disse turneringer sørger vi så vidt muligt for at køre sammen, således det sociale og dyrkes her.

Det meste af den daglige kommunikation mellem træner, juniorer og forældre foregår via vores facebookgruppen: ”Lyngbygaard Golf Klub, JUNIORAFDELING”.

Hvis du ønsker at høre nærmere, er du velkommen til at kontakte formanden for juniorafdelingen – Jeppe Thomsen via mail. Min mail er jeppedt@hotmail.com.

Jeppe Thomsen, Formand for juniorudvalget Mail: jeppedt@hotmail.com